khashmohayahoo

انواع مکانیک خودرو

mi ilkhani | دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

امروزه مکانیک فقط فردی نیست که به اتومبیل علاقه داشته باشد و از آچار خوب استفاده کند. به همین دلیل ، انواع مختلفی از گواهینامه های مکانیک خودرو وجود دارد.

در دوره آموزش مکانیک خودرو ابتدا قوانین و ابزارهای ایمنی عمومی برای کاوش در زیر کاپوت اتومبیل به شما معرفی می شود. به دنبال آن اطلاعات بیشتری در مورد شاخص های داشبورد ، تایرها ، موتورهای IC و روغن موتور خواهید یافت. و در نهایت تسلط کامل به باز و بست و تعمیر موتور خودرو ، سیستم تعلیق ، جلوبندی خودرو ، تعمیر سوخت رسان خودرو ، تسلط کامل به تعمیرات گیربکس و قطعات مرتبط به آن ، شناخت کامل قطعات داخلی و مرتبط با موتور ، سیستم خنک کننده ، سیستم سوخت رسانی ، سیستم الکتریکی ، ترمزها و تعمیر آنها ، شناخت و تعمیرات سیستم CNG ، تعمیرات جعبه فرمان و … خواهید داشت.

افراد با کسب مهارت های لازم در این موارد قادر خواهند بود وارد حرفه مکانیک خودرو شده و به درآمدزایی برسند.

تکنسین های مدرن خودرو در بسیاری از زمینه ها بسیار آموزش دیده و دارای مجوز هستند. بسته به نوع موتورهای کار شده و زمینه های تخصصی خاص ، به احتمال زیاد نوعی گواهینامه لازم وجود دارد.

انواع مکانیک ماشین

مشاغل متعددی برای افرادی که روی موتور خودرو کار می کنند وجود دارد. موتورهای سنگین ، دیزل ، موتورسیکلت ، هواپیما ، کامیون های سبک و موتورهای سواری هر کدام نیاز به آموزش و مهارت خاصی دارند. کسانی که در خودروهای سواری و کامیون های سبک تخصص دارند ، دستورالعمل هایی را دریافت می کنند که به آنها امکان می دهد روی موتورها ، گیربکس ها ، ترمزها و سیستم های الکتریکی  خودرو کار کنند. آنها مشکلات را تشخیص داده و در هر جنبه ای از وسایل نقلیه تعمیر و نگهداری می کنند و همچنین ممکن است بر تعمیر بدنه تمرکز کنند.

در اینجا زمینه های اصلی تمرکز تکنسین های خودرو آمده است:

تکنسین های تشخیص بر روی خود موتور تمرکز می کنند. آنها مشکلات را تشخیص داده و برای حفظ کارآیی موتورها ، تعمیر و نگهداری انجام می دهند.

تکنسین های گیربکس روی قطارهای دنده ای ، پمپ های هیدرولیک ، کوپلینگ و سایر قسمت های گیربکس کار می کنند.

تکنسین های ترمز روتورها و لنت های ترمز را تنظیم ، تعمیر و تعویض می کنند.

تکنسین های پیشرفته سواری و هندلینگ و تراز چرخ ها و لاستیک ها را تشخیص می دهند.

تکنسین های تهویه مطبوع خودرو سیستم های تهویه مطبوع را نصب و تعمیر می کنند.

برای تکمیل آموزش اولیه برای تبدیل شدن به مکانیک خودرو ، حدود 9 ماه زمان نیاز است. پس از آموزش می توانید تست کنید تا یک یا چند گواهینامه مکانیک خودرو در دسترس داشته باشید. فارغ التحصیلان سپس برای استخدام آماده هستند و می توانند برای دریافت گواهینامه در یک یا چند زمینه کار خود را آغاز کنند.

به عنوان مکانیک کار خودرو کار کنید

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا برای کار به عنوان مکانیک خودرو باید گواهینامه دریافت کنم؟ برای پاسخ به سوال شما ، اکثر کارفرمایان مکانیک خودرو متقاضیانی را که آموزش رسمی دیده اند ترجیح می دهند. پس از استخدام ، مکانیک خودرو واجد شرایط دریافت گواهینامه می شود. به ویژه تکنسین های تهویه مطبوع خودرو باید دارای گواهینامه ای باشند که بتواند آنها را با مبردها کنترل کند. گواهینامه های مکانیک خودرو صلاحیت مکانیک را برای انجام کار نشان می دهد و معمولاً دستمزد بالاتری به آن تعلق می گیرد. مکانیک باید دو سال تجربه (یا آموزش مربوطه و یک سال تجربه) داشته باشد و در امتحان موفق به اخذ گواهینامه شود.

همچنین بخوانید: آموزش تعمیرات موبایل ،

صدور گواهینامه ASE

اعتبار استاندارد برای تکنسین های خدمات خودرو گواهینامه از موسسه ملی تعالی خدمات خودرو (ASE) است. گواهینامه ASE مکانیک های خودرو را شناسایی می کند که می توانند دانش و مهارت های لازم برای تشخیص ، سرویس و تعمیر خودروها ، کامیون های سبک و SUV را نشان دهند. آزمایش برای صدور گواهینامه در تمام طول سال در مراکز آزمایش سراسر کشور در دسترس است. آزمون کامپیوتری به صورت آنلاین در دسترس نیست ، اما ثبت نام برای شرکت در آزمون وجود دارد. هزینه آزمایش شامل می شود.

آزمون ASE شامل 40 تا 75 سوالات چند گزینه ای است که دانش را در زمینه های مختلف محتوا اندازه گیری می کند. برای آماده شدن برای آزمایش ، NIASE نمونه آزمایشها را بصورت آنلاین در دسترس قرار می دهد. همچنین یک تظاهرات در مراکز آزمایش برگزار می شود که در آن شرکت کنندگان در آزمون می توانند نمونه هایی از معاینه واقعی را مشاهده کنند تا از وضعیت آن مطلع شوند. اعتبار گواهینامه ASE به مدت پنج سال معتبر است. پس از آن زمان ، مکانیک ها باید برای صدور گواهینامه مجدد درخواست کنند که مستلزم انجام آزمایش دیگری است.

8 زمینه صدور گواهینامه خودرو

  در حال حاضر هشت حوزه تخصصی مختلف برای اخذ گواهینامه مکانیک خودرو برای خودروها و کامیون های سبک (سری A) وجود دارد.

  • تعمیر موتور
  • عملکرد موتور
  • گیربکس اتوماتیک/گیربکس
  • ترمزها
  • سیستم های برقی/الکترونیکی
  • گرمایش و تهویه مطبوع
  • قطار و محورهای درایو دستی
  • سیستم تعلیق و فرمان

تکنسین هایی که هر هشت آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند به عنوان متخصصین فنی اتومبیل دارای گواهینامه ASE شناخته می شوند. گواهینامه برای موتورهای دیزلی خودروهای سبک نیز در دسترس است ، اما این گواهینامه برای تبدیل شدن به یک تکنسین اصلی خودرو لازم نیست.

آزمونهای صدور گواهینامه ASE

علاوه بر صدور گواهینامه خودرو و کامیون های سبک ، بیش از 40 آزمون گواهینامه ASE ارائه می شود که همه جنبه های صنعت تعمیر و خدمات خودرو را پوشش می دهد. در اینجا لیستی از این گواهینامه ها و مواردی که آنها پوشش می دهند آورده شده است. مطلب آموزش نصب دوربین مدار بسته را نیز بخوانید.

تعمیر و پالایش تصادف (سری B2-B5): مهارت های لازم برای تجزیه و تحلیل صحیح و ترمیم تصادفات خودرو و آسیب های رنگ آمیزی. B2-نقاشی و تمیز کردن ؛ B3-تجزیه و تحلیل غیر ساختاری و ترمیم آسیب ؛ B4-تجزیه و تحلیل سازه و ترمیم آسیب ؛ B5-اجزای مکانیکی و الکتریکی

تجزیه و تحلیل و برآورد خسارت (B6): برای تجزیه و تحلیل خسارت ناشی از برخورد و برآورد هزینه های تعمیر.

مشاور خدمات خودرو (C1): ارتباطات ، ارتباط با مشتری و روابط داخلی ، سیستم های خودرو ، مهارت های فروش و عملیات مغازه.

تجهیزات کامیون (سری E1-E3): اقساط ، تشخیص ، سرویس و تعمیر کلیه کلاسهای کامیون و تراکتور. نصب تجهیزات E1-Truckیون و تعمیر ؛ E2-تجهیزات و تعمیر تجهیزات الکتریکی/الکترونیکی ؛ E3-نصب و تعمیر سیستم های قدرت کمکی.

سوخت های جایگزین (F1): تشخیص ، سرویس و تعمیر وسایل نقلیه گاز طبیعی فشرده.

تعمیر و نگهداری خودرو و تعمیر نور (G1): کارهای متداول تعمیر و نگهداری و تعمیر نور.

اتوبوس حمل و نقل (سری H1-H8): تشخیص ، سرویس و تعمیر سیستم های مختلف در اتوبوس های ترانزیت. H1-سیستم های گاز طبیعی فشرده (CNG) ؛ موتورهای دیزلی H2 ؛ قطار H3-Drive ؛ ترمزهای H4 ؛ H5-سیستم تعلیق و فرمان ؛ H6-سیستم های الکتریکی/الکترونیکی ؛ H7-تهویه و تهویه مطبوع گرمایش ؛ H8- نگهداری و بازرسی پیشگیرانه.

متخصص پیشرفته عملکرد موتور (L1): تشخیص رانندگی پیچیده و مشکلات مربوط به انتشار در خودروها ، کامیون های سبک و SUV ها.

تشخیص موتور الکترونیکی دیزل (L2): برای تشخیص مشکلات پیشرفته موتورهای دیزلی در کامیون های متوسط ​​و سنگین.

متخصص خودروهای هیبریدی/برقی سبک (L3): تشخیص خودروهای هیبریدی/برقی ، کامیون های سبک و SUV ها.

متخصص قطعات (سری P): قطعات خودرو و کامیون های سنگین متوسط. P1-قطعات کامیون های سنگین متوسط ​​؛ P2-قطعات خودرو ؛ قطعات P4-General Motors.

اتوبوس مدرسه (سری S1-S7): تشخیص ، سرویس و تعمیر زیر سیستم های اتوبوس های مدرسه ای نوع A ، B ، C و D. سیستم های بدن S1 و تجهیزات ویژه ؛ موتورهای S2-Diesel ؛ قطار S3-Drive ؛ ترمز S4 ؛ S5- سیستم تعلیق و فرمان ؛ S6-سیستم های الکتریکی/الکترونیکی ؛ S7-سیستم های تهویه مطبوع و کنترل.

کامیون های سنگین متوسط ​​(سری T1-T8): برای تشخیص ، سرویس و تعمیر سیستم های مختلف کلاس 4 از طریق کامیون ها و تراکتورهای کلاس 8. موتورهای بنزینی T1 ؛ موتورهای T2-Diesel ؛ قطار T3-Drive ؛ ترمز T4 ؛ T5-سیستم تعلیق و فرمان ؛ T6-سیستم های الکتریکی/الکترونیکی ؛ T7-گرمایش ، تهویه و تهویه مطبوع ؛ T8- بازرسی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه.

سیستم های خروجی تخصصی Undercar (X1): تشخیص و تعمیر ترمزهای خودرو ، سیستم تعلیق و فرمان و سیستم های اگزوز.

شغلی با گواهینامه های مکانیک خودرو

اگر علاقه زیادی به تغییر دارید و به دنبال شغلی جدید به عنوان مکانیک خودرو با مجوز ASE هستید ، امروز با موسسه مشاغل جنوبی تماس بگیرید. ما پردیس هایی در آستین ، براونسویل ، کورپوس کریستی ، هارلینگن ، فار ، سان آنتونیو و واکو ، تگزاس داریم. همچنین می توانید بصورت آنلاین تحصیل کنید.

https://scitexas.edu/blog/types-of-auto-mechanic-certifications/

  • mi ilkhani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی