khashmohayahoo

چگونه لپ تاپ خود را تعمیر کنیم

mi ilkhani | يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۵:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

این توضیحی در مورد نحوه تشخیص ، عیب یابی و تعمیر لپ تاپ های شما خواهد بود. همچنین سخت

افزارهای مختلف مهم در لپ تاپ شما.

با توجه به فراگیری این وسایل و خرابی آنها نیاز به موسسه هایی برای آموزش تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر بیش از پیش احساس می شود، علاقمندان بسیاری در حوزه تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ وجود دارند که تمایل به کسب مهارت های لازم در این حرفه می باشند.

تعمیرات کامپیوتر

سخت افزار قسمت مهمی از عملکرد روزانه لپ تاپ است حتی اگر فکر کنید ساده است. به روز نگه داشتن لپ تاپ و پیروی از این راهنما باعث سلامت کامپیوتر و سخت افزار شما می شود.


مرحله 1: لپ تاپ های اطلاعات عمومی: بررسی اجمالی سخت افزار


اجزای سخت افزاری عمومی:

فن CPU - برای کمک به خنک نگه داشتن لپ تاپ

هیت سینک / لوله حرارتی - ساخته شده برای لپ تاپ است تا بیش از حد گرم نشود و اجازه گردش هوا در یک فضای فشرده را بدهد

سوکت CPU - به شما امکان می دهد CPU (واحد پردازنده هسته ای) را درون آن قرار دهید

CPU - واحد پردازنده اصلی - دستورالعمل برنامه ها را اجرا می کند. ( هسته)

هارد دیسک - ذخیره اطلاعات به طور مداوم

باتری CMOS - باتری مادربرد برای مواردی مانند bios استفاده می شود

کارت بی سیم - اضافه کردن گزینه های بی سیم به یک لپ تاپ

بلندگوها - با هدف واضح ایجاد صدا و اتصال به مادربرد است

Ram - "حافظه رایانه ای که به طور تصادفی قابل دسترسی است" اینگونه توصیف می کنید

باتری - منبع اصلی برق لپ تاپ. (اطمینان حاصل کنید که قبل از همه چیز لپ تاپ روشن شود)

مرحله 2: نگهداری و مراقبت مناسب از یک لپ تاپ


مراقبت های جسمی برای لپ تاپ

برای تعمیر لپ تاپ شما باید پیچ ​​گوشتی مختلفی داشته باشید تا پوشش را خاموش کند. مانند پیچ ​​گوشتی فیلیپس یا پیچ گوشتی هگز. حتی یک مولتی متر دیجیتال می تواند چیزهایی را روی مادربرد یا موارد مرتبط با برق را آزمایش کند. در مواردی که موارد کابلی مانند نوارهای سیم یا سیم پیچ در صورت لزوم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

تمیز نگه داشتن لپ تاپ شما به سادگی استفاده از یک قوطی هوای فشرده برای تمیز کردن صفحه کلید یا گرد و غبار در هر جایی از اهمیت برخوردار است. همچنین حتی اطمینان حاصل کنید که بیش از حد گرم نمی شود و باعث می شود لپ تاپ شما عملکرد خوبی داشته باشد. در حالی که تعمیر حتی نگه داشتن مچ بند ضد الکتریسیته ساکن ، ایمنی شما را حفظ می کند و از برق در امان می ماند.

مراقبت از نرم افزار برای لپ تاپ

برای مراقبت از نرم افزارهای لپ تاپ خود ، مواردی مانند ابزار مدیریت دیسک ، CHKDSK و defrag از موارد مهم برای مراقبت از نرم افزار شما هستند. همچنین بسیار مهم است که فایروال خود را روشن نگه دارید بنابراین بسته های مناسب را همیشه در داخل و خارج نگه می دارد و همه اقدامات را ایمن نگه می دارد (جریان ترافیک). همچنین قالب بندی که به تهیه هارد دیسک برای ذخیره اطلاعات کمک می کند روشی است که نرم افزار شما را به شکل منظم نگه می دارد.


مرحله 3: نحوه تشخیص ، عیب یابی و تعمیر لپ تاپ


چگونه می توان قطعه را تشخیص ، عیب یابی و تعمیر کرد

برق مرتبط: اطمینان از عملکرد باتری لپ تاپ. اگر هر کدام از LED ها روشن هستند. آداپتور برق AC را تست کنید.

مادربرد مربوط: حتی می تواند فقط یک جک DC خراب باشد. همچنین ممکن است مادربرد شما کاملاً کار نکند اما حتی با استفاده از مولتی متر دیجیتال می توانید آن را به چندین روش تست کنید.

LCD / بدون تصویر: قوچ خراب می تواند نتیجه این باشد که رم را با یک رم جایگزین کنید. یا حتی سعی کنید قوچ را بیرون بیاورید و دوباره داخل آن بگذارید.

ایجاد صدا: مربوط به هارد دیسک یا فن خنک کننده بد است. فن را آزمایش کنید تا ببینید آیا درست چرخیده است یا نه.

فن / گرم شدن بیش از حد هوا: اطمینان حاصل کنید که منافذ هوا را تمیز کنید زیرا در لپ تاپ ها بیشتر متراکم شده و باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود. همچنین بایوس خود را به روز کنید. مانند قبلی اگر صدایی ایجاد می کند ، از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

مشکلات هارد دیسک: اگر مشکلی با یک هارد دیسک کند دارید قطعاً از defrag استفاده می کنید که مواردی مانند پوشه ها و پرونده ها را در هارد دیسک از بین می برد و فضای نوری و سازماندهی بیشتری ایجاد می کند. اگر هنگام دستیابی به اطلاعات هارد دیسک شروع به ایجاد صداهای کلیک بلند می کند ، آنها را برای عملکرد بهتر جایگزین کنید.

از نظر ویدئو: مطمئن شوید که LCD خوب نیست و شکسته نیست یا مشکلی ندارد.

همچنین اطمینان حاصل کنید که درایورهای ویدئوی شما همیشه به روز هستند ، فرم شما را حفظ می کند

در ادامه من سه مورد از مواردی را که می توان در مورد لپ تاپ شما در بالا نشان داد و نحوه تشخیص ، عیب یابی و تعمیر سخت افزار در لپ تاپ را با عمق به شما نشان می دهم.

افزودن سipال TipAsk نظرات بارگیری
مرحله چهارم: تشخیص و تعمیر لپ تاپ: مشکل تصویری نیست
مشکلات مختلفی وجود دارد که لپ تاپ شما می تواند از روی صفحه نمایش شما داشته باشد و هیچ تصویری ندارد زیرا وجود صدای کلیک از لپ تاپ شما را تهدید می کند.

یک نمونه از مشکلی که لپ تاپ شما می تواند داشته باشد این است که لپ تاپ شما هیچ تصویری ندارد. این یک مشکل بسیار رایج در لپ تاپ ها و رایانه ها است وقتی که روشن بودن آن روی صفحه کاملاً سیاه است یا هیچ تصویری نشان نمی دهد. در صورت بروز این مسئله همیشه بررسی کنید که آیا کاملاً روشن است. به معنی چرخش فن ، LEDS را نیز بررسی کنید. همانطور که در بالا می بینید LED ها درخشان هستند و فن کار می کند بنابراین باید مسئله دیگری باشد. برای اطمینان از بررسی سخت افزار دیگر خود. معمولاً اگر صفحه شما هیچ تصویری ندارد ، دلیل آن r است

آموزش سیم پیچی موتور با توجه به استفاده ای که از انواع موتورهای تک فاز و سه فاز در صنعت وجود دارد می تواند دوره ای پرکاربرد برای افراد جویای کار باشد. حرفه سیم پیچی موتور نیاز به تخصص بالایی داشته و نیاز است تا کارآموزان آموزش های عملی و کاربردی قبل از شروع به کار داشته باشند.

https://www.instructables.com/Laptop-Repair/

  • mi ilkhani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی