khashmohayahoo

نحوه تعمیر باتری خودرو در 5 مرحله آسان

mi ilkhani | سه شنبه, ۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

باتری خودرو یکی از گران ترین تجهیزاتی است که آرزو می کنید برای مدت طولانی در بهترین حالت باشد. تعویض باتری بد ممکن است هزینه زیادی داشته باشد، اما نه زمانی که شما یک DIY موثر در مورد نحوه تعمیر باتری خودرو داشته باشید. بله درست خواندید! با روش ضد عیب ما می توانید باتری خودرو را به راحتی تعمیر کنید. بنابراین ابتدا، بیایید دریابیم که تعمیر باتری ماشین چیست!

باتری های ماشین تعمیر شده چیست؟

باتری های ماشین بازسازی شده به فرآیند بازگرداندن زندگی سالم و ظرفیت شارژ سلول های قدیمی و مرده شما اشاره دارد. زمانی که می‌توانید باتری‌های قدیمی خود را برای یک تا سه بار آن‌ها را تعمیر کنید، پرت کردن سریع باتری‌های قدیمی‌تان بسیار هدر خواهد بود.

بنابراین، به جای دور انداختن باتری ها. بیایید یاد بگیریم که چگونه باتری ماشین را در خانه تعمیر کنیم. شما می توانید آن را در بخش بعدی مقاله ما یاد بگیرید.

چرا باید باتری ها را تعمیر کنیم؟

چیزی که همیشه می بینیم این است که مردم باتری های ماشین خود را دور می اندازند. این قابل درک است زیرا هیچ کس دردسر و ناراحتی استفاده از باتری هایی که دیگر کارآمد نیستند را نمی خواهد. به همین ترتیب، رانندگان هیچ ایده ای در مورد چگونگی تعمیر باتری ها ندارند. تعویض باتری ها نیز فوق العاده گران است و حتی ممکن است با بالا رفتن سن دستگاه قیمت آن کاهش پیدا نکند.

بازسازی باتری ها به شما این امکان را می دهد که عملکرد باتری های خود را حفظ و تجدید کنید تا بتوانند مانند گذشته کار کنند: شارژ کافی برای شما و صرفه جویی زیادی در هزینه شما. همچنین برای محیط زیست بهتر است زیرا بازیافت باتری‌ها بسیار سخت است و معمولاً در سطل‌های زباله قرار می‌گیرند و مواد شیمیایی را به محیط زیست نشت می‌کنند و تأثیر زیادی بر رفاه کره زمین می‌گذارند.

بنابراین، بیایید در حال حاضر کل روش بازسازی باتری ماشین را بررسی کنیم!

از روشی عالی برای بازسازی باتری خودرو استفاده کنید

هیچ علم موشکی برای بازسازی باتری ماشین شما درگیر نیست. فقط یک روش کامل را دنبال کنید و هر بار خودتان آن را انجام دهید.

چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

لطفاً این ابزارها را از قبل برای انجام تعمیر باتری ماشین آماده کنید!

  • شارژر باطری
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی نئوپرن
  • عینک ایمنی و دستکش
  • پیچ گوشتی تخت
  • قیف پلاستیکی
  • 1 گالن آب مقطر
  • سطل پلاستیکی
  • ولت متر
  • 1 پوند جوش شیرین
  • پاک کننده پست باتری اختیاری

نحوه تعمیر باتری ماشین

مرحله 1. بازسازی زمینه

در مرحله اولیه، تمیز کردن خوردگی حیاتی است. می توانید از پاک کننده پست های آماده استفاده کنید یا محلول خود را برای تمیز کردن پایانه های باتری بسازید. همچنین می توانید هر محصول پاک کننده پست موجود در بازار را انتخاب کنید. برای درست کردن محلول خود، 2 قاشق چایخوری جوش شیرین و 1 قاشق آب را مخلوط کنید تا ببینید که به یک خمیر خوب تبدیل می شود. حالا یک مسواک بردارید و روی پایه ها بمالید. برای خوردگی شدید، حتی می توانید از پشم فولادی استفاده کنید. این اولین قدم در جهت تعمیر صحیح باتری خودرو است.

اگر باتری شما دارای خوردگی شدید است، استفاده از کاغذ سنباده 300 دانه یا پشم فولادی انتخاب عالی است.

توجه: استفاده از تجهیزات ایمنی مانند دستکش و عینک را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: آموزش نقاشی خودرو

مرحله 2. ولتاژ باتری را بررسی کنید

مرحله بعدی نحوه بازیابی باتری خودرو، بررسی ولتاژ باتری است. ولت متر تستر ولتاژ بهترین انتخاب است که با کمک آن می توان پارامترهای صحیح برق را بدست آورد. هیچ علم موشکی برای بررسی ولتاژ وجود ندارد، فقط ولت متر را به پایانه های باتری وصل کنید و آماده هستید.

شرط تعمیر باتری ماشین این است که ولتاژ باتری بیشتر از 10 ولت باشد. اگر ولتاژ 12.6 ولت باشد، باتری در وضعیت خوبی قرار دارد و اگر بیشتر از این باشد، مطمئناً نیاز به بازسازی است. اگر بین 10 تا 12 ولت باشد، می توانید باتری را به عملکرد کامل بازگردانید. از طرف دیگر، کمتر از 10 ولت وجود دارد، احتمالاً وقت خود را تلف می کنید. ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که خواندن صفر را مشاهده کنید. این نشان می دهد که باتری از طریق اتصال کوتاه عبور کرده است. این زمانی است که باید از نکات نگهداری خود استفاده کنید یا فقط با مکانیک تماس بگیرید تا وضعیت را به روشی درست مدیریت کنید.

مرحله 3. اسید را خارج کنید

پس از بررسی موفقیت آمیز ولتاژ، زمان آن است که اسید قدیمی را از باتری خارج کنید. با کمک یک پیچ سر صاف به درپوش باتری برسید. کلاهک ها ممکن است از دو تا شش متغیر باشد. تمام درپوش ها را بردارید اما مطمئن شوید که یک ظرف یا سطل در نزدیکی خود دارید.

در این مرحله، قبل از خالی کردن هر سلول، باید از این فرصت استفاده کنید تا هر سلول باتری را جداگانه آزمایش کنید. انجام این کار می تواند به شما کمک کند بفهمید باتری خودروی شما سلول مرده دارد یا خیر. وقتی سلول‌های باتری تمام شد، باتری را در یک طرف قرار دهید و ½ پوند از جوش شیرین خود را بردارید و آن را به سطل اسید باتری قدیمی خود اضافه کنید. این کار اسید باتری را خنثی می کند تا بتوانید بعداً با خیال راحت آن را دور بریزید.

توجه: مایع uid (الکترولیت) در سلول های باتری سرب اسید بسیار خطرناک است. این ترکیبی از اسید سولفوریک و آب است. شما نمی خواهید آن را روی پوستتان، در چشمانتان یا حتی روی لباستان بچسبانید. بنابراین مطمئن شوید که تمام تجهیزات امنیتی را به تن دارید.

مرحله 4. باتری را به حالت عادی برگردانید

اکنون که اسید را از باتری پاک کرده اید، وقت آن است که آن را بازسازی کنید. برای آن، شما باید سلول را با الکترولیت دوباره پر کنید. الکترولیت معمولاً از نمک اپسوم و آب مقطر ساخته می شود. این باعث می شود باتری شما به خوبی شارژ شود و از سولفات جلوگیری کند. حالا آن را داخل باتری بریزید.

مرحله 5. در نهایت، باتری را شارژ کنید

آخرین مرحله از تعمیر دستورالعمل باتری خودرو این است که بررسی کنید که آیا کل فرآیند تعمیر کار می کند یا خیر. توصیه نمی شود که درپوش ها را دوباره روی باتری قرار دهید زیرا ممکن است الکترولیت در طول شارژ سرریز شود. بنابراین، شارژر باتری را بگیرید، سرب سیاه (منفی) را به ترمینال منفی و سرب قرمز (مثبت) را به پایانه مثبت وصل کنید. سرعت شارژ را در حدود دوازده ولت / دو آمپر نگه دارید. حداقل یک روز یا 36 ساعت به شارژ ادامه دهید. شارژر را بردارید و از طریق ولت متر اطلاعات را بگیرید. قرائت های معمولی 12.42 ولت خواهد بود. در صورت تمایل می توانید برای تست بار باتری نیز مراجعه کنید. در غیر این صورت، شما برای باتری کارآمد ماشین آماده هستید.

بنابراین، در اینجا شما با موفقیت کار تعمیر باتری ماشین را انجام داده اید. استفاده از عینک ایمنی، دستکش و سایر موارد مهم را فراموش نکنید.

نکات و هشدارها هنگام تعمیر باتری خودرو

مگر اینکه چند هفته یا بیشتر از باتری‌های خودرو استفاده کنید، آن‌ها را روی شارژر قطره‌ای قرار دهید تا از دست دادن کارایی خود جلوگیری کنید. باتری ذخیره شده به تدریج شارژ خود را از دست می دهد و اجازه می دهد تا گوگرد روی صفحات سربی تشکیل شود.

برای بازگرداندن باتری به حداکثر ظرفیت، آن را به مدت سه یا چهار شب روی شارژر قرار دهید.

هنگام شارژ، درپوش‌هایی را که سلول‌های باتری خود را می‌پوشانند، دوباره روی آن قرار ندهید، این احتمال وجود دارد که مایع الکترولیت گرم شود و سرریز شود. شما نمی خواهید فشار داخل سلول ها ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: انواع مکانیک خودرو

هشدارها

از آب لوله کشی استفاده نکنید زیرا حاوی مواد شیمیایی است که به باتری آسیب می رساند

باتری خودرو حاوی اسید سولفوریک است که بسیار خطرناک است. شما باید فقط در یک منطقه با تهویه مناسب کار کنید و شعله های آتش در نزدیکی آن نباشید. استفاده از عینک ایمنی و دستکش لاستیکی نیز توصیه می شود. در یک مورد ناخوشایند، اسید روی پوست خود وارد می کنید، بلافاصله آن را با آب آبیاری کنید.

جایگزینی برای بازسازی باتری نمک اپسوم

معمولاً از نمک اپسوم استفاده می شود زیرا بهترین نتیجه را می دهد. با این حال، جایگزین های کمی برای نمک اپسوم وجود دارد که می توانید آنها را برای بازسازی باتری امتحان کنید.

سولفات آلومینیوم

می توانید 1 پوند سولفات آلومینیوم را با 1 گالن آب مقطر در حال جوش مخلوط کنید. این مخلوط را تا حد امکان هم بزنید تا شفاف شود. سپس سلول ها را با محلول پر می کنید و باتری را شارژ می کنید. در نتیجه باتری به لطف الکترولیت تولید شده از سولفات آلومینیوم سریعتر شارژ می شود.

سولفات مس

سولفات مس یکی دیگر از جایگزین های بازسازی باتری است. از تجربه ما، به عنوان نمک اپسوم که همیشه انتخاب مطمئنی است، موثر نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تعمیر باتری خودرو، ویدیوی زیر را بررسی کنید:

امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد، اگر سوالی دارید، می توانید نظرات خود را در کادر زیر با کارشناسان خودرو ما در میان بگذارید، ما به شما پاسخ خواهیم داد. فراموش نکنید که سایر نکات نگهداری را برای درک بهتر مشکلات خودروی خود بخوانید و بدانید که چگونه آنها را در صورت نیاز برطرف کنید.

https://carfromjapan.com/article/car-maintenance/recondition-a-car-battery-by-5-step-method/

  • mi ilkhani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی