khashmohayahoo

هزینه تعمیر آسیب های بدنه خودرو چقدر است؟

mi ilkhani | چهارشنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

محتوای این مقاله صرفاً بر اساس نظرات و توصیه های نویسنده است. ممکن است توسط هیچ یک از شرکای شبکه ما بررسی، سفارش یا تأیید نشده باشد.

تعمیرات بدنه خودرو می تواند از رفع خراش ها و فرورفتگی های کوچک تا تعویض کامل قطعات را شامل شود. هزینه‌های تعمیر تصادف نیز می‌تواند بسیار متفاوت باشد: بسته به آسیب، ماشین شما و افرادی که استخدام می‌کنید ممکن است صورت‌حساب‌هایی با قیمت 50 دلار یا 2500 دلار یا بیشتر به شما تحویل داده شود.

یادگیری تخمین هزینه‌های تعمیر آسیب‌های معمول خودرو می‌تواند به شما کمک کند تا میزان صرفه‌جویی در تصادفات غیرمنتظره را تعیین کنید. در اینجا چیزی است که باید بدانید:

در این راهنما:

  • درک آسیب بدنه خودرو و هزینه احتمالی آن
  • برآورد هزینه تعمیر تصادف
  • 5 عامل موثر بر هزینه تعمیر آسیب بدنه خودرو
  • چگونه تصمیم بگیرید که آیا ارزش تعمیر ماشین خود را دارد یا خیر
  • نحوه پرداخت هزینه های تعمیر تصادف

را می خوانید.

درک آسیب بدنه خودرو و هزینه احتمالی آن

در حالی که آسیب خودرو در هر جایی ممکن است اتفاق بیفتد، در اینجا چند نمونه از تعمیرات وجود دارد که بسیاری از مغازه های خودرو به طور منظم مشاهده می کنند. آنها عبارتند از:

  • آسیب به سپر جلو یا عقب
  • آسیب درب
  • آسیب شیشه جلو
  • آسیب رنگ

این نوع آسیب‌های بدن می‌تواند در نتیجه خم شدن گلگیرها، خراشیدگی در پارکینگ یا ضربه و دویدن اتفاق بیفتد. به طور کلی، تصادفات و آسیب های شدیدتر منجر به هزینه های تعمیر بیشتر برخورد می شود.

  نکته: برخی از تعمیرات بسته به میزان خسارت و پوشش بیمه ای که شما یا شخصی که به خودروی شما آسیب رسانده است، ممکن است تحت پوشش بیمه قرار گیرد. بیمه شما ممکن است هزینه تعویض شیشه جلو یا تعمیر آسیب بدنه را پوشش دهد، اگرچه ممکن است نیاز به پرداخت فرانشیز داشته باشید و ممکن است حق بیمه شما افزایش یابد. ارزیابی بیمه خودروی خود هر سال برای اطمینان از اینکه پوشش مناسبی دارید، ارزش دارد.

برآورد هزینه تعمیر تصادف

هزینه تعمیر یا تعویض سپر خودرو

هزینه تعمیر سپر (یا تعویض آن، اگر قابل تعمیر نباشد) می تواند از چند صد دلار تا حدود 1500 دلار برای قطعات و نیروی کار متغیر باشد. این طیف گسترده ای است، اما همه چیز از رفع فرورفتگی ها و خراش های جزئی گرفته تا تعویض کامل را شامل می شود. اگر فقط یک خراش وجود دارد، ممکن است بخواهید برآورد هزینه تعمیر خراش خودرو را بپرسید و تصمیم بگیرید که آیا ارزش دارد کار را خودتان با یک خودکار رنگ لمسی انجام دهید (حدود 10 تا 30 دلار).

هزینه های تعویض ممکن است زیاد باشد زیرا شامل مواردی بیش از سپر فیزیکی نمی شود. سپرهای بسیاری از وسایل نقلیه مدرن دارای سنسورها و دوربین هایی هستند که در آنها پنهان شده است. حتی اگر اینها نیازی به تعویض نداشته باشند، باید جدا شوند و سپس دوباره سرهم شوند، که به هزینه های نیروی کار می افزاید. به علاوه، هنگامی که همه چیز در جای خود قرار گرفت، سپر جدید باید رنگ شود تا با بقیه ماشین شما مطابقت داشته باشد.

هزینه تعمیر یا تعویض درب خودرو

اگر فرورفتگی های درب شما کوچک است، هزینه های تعمیر فرورفتگی می تواند نسبتاً ارزان و سریع باشد. خدمات تعمیر فرورفتگی ماشین بدون رنگ حدود 50 دلار شروع می شود و بر اساس اندازه فرورفتگی افزایش می یابد. هنگامی که خط و خش وجود دارد، هزینه رنگ آمیزی مجدد خودرو به کل صورت حساب اضافه می شود.

اگر آسیب فراتر از فرورفتگی‌ها و خراش‌های جزئی باشد، انتظار پرداخت مبلغ بیشتری را داشته باشید. درهای خودرو می‌توانند شامل وسایل پیچیده و سیم‌کشی برای قفل‌ها و پنجره‌ها باشند که تعمیر آن‌ها می‌تواند هزینه بر باشد. اگر نیاز به تعویض کل درب داشته باشید، ممکن است حدود 800 دلار برای خود درب بپردازید، به علاوه چندین صد برای نیروی کار.

بیشتر بخوانید: آموزش نقاشی خودرو

هزینه تعویض شیشه جلو خودرو

ممکن است بتوانید ترک های کوچک یا تراشه های شیشه جلوی خود را با قیمت 60 دلار یا کمتر تعمیر کنید، در حالی که ترک های بزرگتر می توانند نیاز به تعویض کامل داشته باشند. ممکن است تعمیری باشد که نخواهید آن را به تعویق بیندازید، زیرا اختلال در بینایی می تواند شانس شما را برای تصادف افزایش دهد.

در صورتی که خودروی شما بتوان شیشه جلوی معمولی را نصب کرد، تعویض شیشه جلو می تواند حدود 250 دلار هزینه داشته باشد. با این حال، برخی از وسایل نقلیه به اندازه‌ها یا انواع شیشه‌های خاصی نیاز دارند و فناوری در شیشه جلو نیز گسترش می‌یابد. تعویض شیشه جلو با سنسورهای تعبیه شده مانند سنسور باران، تراکم و برخورد بسیار بیشتر است.

هزینه تعمیر آسیب رنگ خودرو

هزینه رنگ آمیزی خودرو اغلب در قیمت کل سایر تعمیرات نقش دارد. به عنوان یک تخمین، کار رنگ آمیزی خودرو می تواند حدود 500 دلار برای کل ماشین هزینه داشته باشد. اگر فقط یک کت تک و خدمات سریع را انتخاب می کنید. اگر از رنگ‌های باکیفیت یا تخصصی استفاده می‌کنید، یک کار دقیق‌تر ممکن است حدود 2500 دلار یا بیشتر باشد.

با این حال، زمانی که ماشین شما آسیب می بیند، معمولاً فقط باید برای رنگ آمیزی مجدد قسمت های آسیب دیده ماشین خود هزینه کنید، بنابراین هزینه رنگ شما به طور کلی کمتر خواهد بود.

5 عامل موثر بر هزینه تعمیر آسیب بدنه خودرو

تخمین‌های گسترده برای هزینه‌های تعمیر تصادف ممکن است کمی خسته‌کننده باشد، اما واقعیت این است که هزینه‌ها بسته به عوامل متعددی از جمله:

ساخت و مدل: به طور کلی، تعمیر خودروهای لوکس و جدیدتر از خودروهای قدیمی تر و معمولی تر هزینه بیشتری برای تعمیر خواهند داشت.

نوع آسیب: خسارت زیادی وارد می شود تعمیر آن از یک فرورفتگی کوچک یا خراش گران تر است.

ویژگی‌های اضافی: هر چه تعداد زنگ‌ها، سوت‌ها و حسگرها در خودروی شما بیشتر باشد، هزینه تعمیر آن بیشتر خواهد بود.

مکان: هزینه‌های کار محلی، در دسترس بودن قطعات و رقابت بین فروشگاه‌های بدنه خودرو نیز می‌تواند بر میزان پرداخت شما تأثیر بگذارد.

تعمیرگاه: می توانید اتومبیل خود را به نمایندگی، بدنه فروشی مستقل یا خدمات سیار ببرید. به طور کلی، نمایندگی ها بیشترین هزینه را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: آموزش مکانیک خودرو

چگونه یک فروشگاه بدنه مورد اعتماد خود را پیدا کنید

قبل از انتخاب یک فروشگاه خودرو، می‌توانید با استفاده از ابزارهای تخمین‌گر هزینه تعمیرات خودرو رایگان، مانند ابزارهای AAA و NAPA Auto Parts، هزینه‌های تعمیر را بر اساس موقعیت مکانی و مدل و مدل خودروی خود دریافت کنید. سپس، برای دریافت قیمت، چند فروشگاه معتبر را جستجو کنید.

در طول جستجوی خود، ممکن است بخواهید:

از دوستان و خانواده توصیه های آنها را بپرسید

بررسی آنلاین فروشگاه ها را بخوانید

در مورد تجربه آنها در مورد مدل و مدل ماشین خود بپرسید

گارانتی و ضمانت کار را با هم مقایسه کنید

گواهینامه های آنها را تایید کنید

شرکت بیمه شما همچنین ممکن است فروشگاه‌های بدنه را توصیه کند، یا شبکه‌ای از فروشگاه‌های ترجیحی داشته باشد که می‌توانید برای تسریع در روند رسیدگی به مطالبات یکی را انتخاب کنید. لزوماً مجبور نیستید از فروشگاهی استفاده کنید که شرکت توصیه می کند، اما رفتن به یک فروشگاه تأیید شده ممکن است منجر به تخفیف یا ضمانت تعمیرات شود. اگر یک فروشگاه خارج از شبکه را انتخاب کنید، در صورتی که هزینه تعمیرات بیش از هزینه تعمیرات در یک فروشگاه درون شبکه باشد، ممکن است مجبور شوید مابه التفاوت را بپردازید.

چگونه تصمیم بگیرید که آیا ماشین ارزش تعمیر دارد یا خیر

پس از بررسی هزینه های تخمینی تعمیر، ارزیابی کنید که آیا تعمیرات ارزش آن را دارد یا خیر. در برخی موارد، دیگر منطقی نیست که به تعمیر یک وسیله نقلیه قدیمی ادامه دهید.

در اینجا دلیلی وجود دارد که ممکن است بخواهید ماشین قدیمی خود را تعمیر کنید:

تعمیرات معمولاً نسبت به خرید یک ماشین جدید هزینه کمتری دارند.

ثبت نام، بیمه و تعمیر خودروهای جدید می تواند گران تر باشد.

ارزش تخمینی یک خودروی جدید در سال اول تا 20٪ و در عرض سه سال تا 50٪ کاهش می یابد. ممکن است خودروی شما قبلاً این کاهش ارزش را تجربه کرده باشد.

همچنین مواقعی وجود دارد که خرید یک ماشین جدید منطقی است:

اگر نیاز به تعمیرات بیشتر می شود و نمی توانید هزینه ها را تامین کنید.

ماشین اغلب خراب می شود و شما را سرگردان، ناراحت یا در موقعیت های خطرناک قرار می دهد.

اگر هزینه تعمیرات بیش از نیمی از ارزش ماشین شما خواهد بود.

قبل از اینکه به صرف هزینه برای تعمیر ماشین خود ادامه دهید، بررسی کنید که ریاضی منطقی است. یک راه میانی می تواند خرید یک وسیله نقلیه دارای گواهینامه قبلی باشد - اگر نمی خواهید با مشکلات مالی خرید یک ماشین کاملا جدید کنار بیایید، با گارانتی همراه است.

نحوه پرداخت هزینه های تعمیر تصادف

برآورد هزینه های تعمیر تصادف و توانایی پرداخت هزینه تعمیرات یکسان نیست. نظرسنجی LendingTree در جولای 2020 نشان داد که حدود یک چهارم از رانندگان (28٪) نمی توانند هزینه تعمیر خودروی 500 دلاری خود را بدون پرداخت بدهی بپردازند و تقریباً نیمی از آنها (43٪) برای تعمیر خودرو به بدهی پرداخته اند. اکثریت (58٪) رانندگان تعمیرات را به دلیل گران بودن آنها نادیده گرفتند.

می توانید از پس انداز نقدی یا صندوق اضطراری برای پرداخت هزینه تعمیرات استفاده کنید. در غیر این صورت، چندین گزینه برای تامین هزینه تعمیرات وجود دارد.

https://www.lendingtree.com/personal/car-body-damage-repair-cost/

  • mi ilkhani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی