khashmohayahoo

لباس خانمها در ایران

mi ilkhani | يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

لباس زنان در ایران

نگرش ایرانیان به لباس پوشیدن اتفاقی تر از آنچه تصور می کنید است. بیشتر گردشگران از دیدن طرز لباس زنانه در ایران شوکه می شوند ، زیرا معمولاً فقط در کانال های بین المللی اخبار چادر تاریک را مشاهده کرده اند.

از آنجا که تعداد زیادی از زنان ایرانی شیک هستند و از نحوه نگاه کردن بسیار مراقبت می کنند ، ممکن است معادل ایران را در هیچ کجای خاورمیانه مشاهده نکنید.

توریست زن باید در ایران چه بپوشد؟

اولین قدم برای بازدید کنندگان غربی روسری است! روسری در رنگهای مختلف موجود است و ظاهراً جزئی از انواع مختلف لباس زنانه ایرانی است. اشکالی ندارد اگر موهای شما از روسری شما خارج شود زیرا اکثر دختران جوان فقط بالای سر خود را می پوشند ، اما آنها را برای بانداژ اشتباه نکنید ، روسری ها باید گردن و همچنین سر شما را بپوشانند.

هنگام بازدید از زیارتگاه ها و مساجد ، این یک داستان متفاوت است. برای ورود به برخی از مساجد ، باید تمام موهای خود را با استفاده از چادر بپوشانید. چادر پارچه بزرگی است که بیشتر مورد استفاده زنان مسلمان است ، این است که در اطراف سر و بدن پیچیده می شود و فقط صورت را در معرض دید قرار می دهد.

از اینکه چادری بیاورید نگران نباشید ، در اکثر اماکن مذهبی وام گرفته می شوند.

آیا گردشگران باید حجاب در ایران بپوشند؟

تا زمانی که در یک مکان در فضای باز و عمومی قرار دارید ، این یک بله بزرگ است!

این شامل لابی هتل ، کافه ها ، مراکز خرید و غیره می باشد.

شما هنوز هم می توانید روسری خود را در مکان های خصوصی یا فقط زنان جدا کنید.
 

کد لباس در ایران - گردشگرانی که حجاب در ایران دارند
در مورد پاها و بدن چطور؟

بر اساس کد لباس در ایران برای گردشگران ، قرار است شکل بدن خود را پنهان کنید. دامن های بلند یا شلوار جین و شلوار پنبه ای را متناسب با فصول باید بپوشید.

تا زمانی که گوساله های شما را بپوشانید ، می توانید شلوار جین لاغر یا هر شلوار تنگ دیگری بپوشید ، اما از آنجا که کاپریس خیلی کوتاه است ، باید از آنها اجتناب کنید.

قسمت بالایی شما باید نسبتاً شل بوده و تقریباً در قسمت میانی ران باشد. گزینه دیگر یک لباس تابستانی بیش از شلوار جین و یک تی شرت است. ساعد کف پا در ایران خوب است اما شما باید شانه های خود را بپوشانید.

 
مانتو

مانتوها نوعی تونیک است که معمولاً تا پایین ران می رسد. بیشتر زنان در ایران ترجیح می دهند مانتو پوشیده باشند که می تواند بلند ، کوتاه ، محکم یا گشاد و با رنگ های مختلف باشد.

شما می توانید با قیمت 10-25 دلار مانتو مرسوم ، مد روز دریافت کنید و از آن به عنوان روکش سبک استفاده کنید که لباس شما را پوشانده است.

کدهای لباس در ایران - مانتو یک پالتو بلند یا شلوار بلند یا پیراهن است که توسط زنان مسلمان پوشیده شده است.
کفش

صندل و انگشتان پا برای آقایان و خانمها خوب است. فلیپ فلاپ ها معمولاً در ملا عام پوشیده نمی شوند ، به استثنای زمانی که در ساحل یا بیابان هستید.

افسانه ای وجود دارد که میخ های نقاشی شده در ایران به خوبی دیده نمی شود.

در همین حال ، بسیاری از زنان در سراسر این کشور دارای ناخن های اکریلیک و طرح های رنگارنگ ناخن هستند. بنابراین ، استفاده از ناخن های ناخن یا ناخن هایتان کاملاً مناسب است.

 
آرایش

آرایش بخش مهمی از سبک زنان ایرانی به ویژه در شهرهای بزرگ است. آنها معمولاً مرورگرهای خود را انجام می دهند و آرایش چشم سنگین از جمله خط چشم ، ریمل و سایه های رنگارنگ را می پوشند.

اما اگر طرفدار زیبایی لوازم آرایشی نیستید ، این عالی است

زنان ایرانی هفتمین کاربر بزرگ آرایشی و بهداشتی در جهان هستند
در مورد رنگ ها چطور؟

از آنجا که پوشیدن لباس های رنگارنگ در طی یک دهه گذشته بسیار رایج شده است ، می توانید در پالت رنگ مورد علاقه خود لباس بپوشید.

 
تغییرات منطقه ای

ایران کشوری بزرگ است که دارای اقوام مختلف است. با حرکت به سراسر کشور ، با فرهنگ ها و کدهای لباس متنوع آشنا خواهید شد.

در مناطق مذهبی مانند قم ، مشهد ، همدان ، کرمان ، کاشان و یزد مردم با محافظه کاری تر لباس می پوشند.

اما مناطق شمالی مانند گیلان و مازندران برعکس است.

 

https://www.mahcard.com/blog/2019/08/22/dress-codes-in-iran/

  • mi ilkhani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی