khashmohayahoo

روش های تشخیصی و تعمیر مشکلات خودرو

mi ilkhani | دوشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

  اگر نمی دانید چگونه روش های تشخیصی و تعمیر مشکلات خودرو را انجام دهید ، شروع به کار کنید و یک تکنسین حرفه ای خودرو بگیرید تا سیستم الکتریکی وسیله نقلیه خود را بررسی کند و تعمیر خودکار خسته کننده برق را انجام دهد.

چراغهای جلو و سایر چراغها به درستی کار نمی کنند


چراغ های اتومبیل شما یکی از مهمترین مواردی است که سیستم الکتریکی شما کنترل می کند. چراغ های راهنما ، چراغ های ترمز و چراغ های جلو شما را در جاده ایمن نگه می دارند و چراغ های داخلی و لامپ ها اطمینان می دهند که در شرایط تاریک می توانید آنچه را که لازم دارید مشاهده کنید.

اگر سیستم برق اتومبیل شما خراب است ، ممکن است متوجه شوید که چراغ های مختلف شروع به کم شدن می کنند. چراغ های کم نور نشان دهنده سوctions عملکرد شارژ و ولتاژ پایین سیستم است. مقصر می تواند یک باتری در حال احتراق ، سیم های گشاد یا کمربند دینام باشد.

اگر چراغ موتور کنترل داشبورد شما روشن باشد ، به این معنی است که یک مشکل جزئی یا اساسی در ماشین شما وجود دارد که نیاز به تعمیر برق اتوماتیک دارد. چراغ موتور خودرو را چک کنید چراغ نشانگر سو indicator عملکرد است که توسط رایانه موتور ماشین نشان داده می شود مشکلی وجود دارد.

خوردگی سیستم های الکتریکی نیز ممکن است یک مسئله باشد. تا زمانی که ولت متر دستی نداشته باشید (و نحوه استفاده از آن را بلد نیستید) احتمالاً خودتان قادر به انجام کارهای تشخیص الکتریکی نخواهید بود. اگر اتومبیل شما شروع به کار نمی کند ، مطمئناً مشکل برق اتومبیل دارد ، بنابراین برای بازرسی کامل خودرو ، ماشین خود را به مکانیک برسانید.

فیوزهای شما مدام منفجر می شوند


جعبه فیوز اتومبیل شما برای جلوگیری از اضافه ولتاژ و اتصال کوتاه طراحی شده است. فیوزها مدارها را خراب می کنند و از سیستم های الکتریکی آسیب پذیر در برابر کشیدن بیش از حد منحنی محافظت می کنند

گاهی اوقات ، ممکن است یک فیوز بدون دلیل واقعی دمیده شود. در این حالت ، فقط جایگزینی آن تنها کاری است که باید انجام دهید. اما اگر چند فیوز دارید که به طور مکرر منفجر می شوند ، احتمالاً با مشکلات عمیق تری در سیستم های الکتریکی وسیله نقلیه خود روبرو هستید.

فیوز بیش از حد و ذوب شده جریان برق را مختل می کند. در برخی موارد فیوز منفجر شده علامت یک مشکل بزرگتر در سیستم های الکترونیکی است. به منظور ایجاد مشکلات بزرگتر ، تشخیص و ترمیم بسیار توصیه می شود.

فیوزها از سیستم الکتریکی وسیله نقلیه شما محافظت می کنند. ولتاژ بالا تولید شده توسط باتری و دینام توسط جعبه فیوز محافظت می شود.

اگر مجبور شوید در مدت زمان کوتاهی بیش از یک بار فیوز را تعویض کنید ، احتمالاً مشکلات الکتریکی دارد. اتومبیل خود را بصورت تخصصی بررسی کرده و تعمیر برق اتوماتیک را انجام دهید. به احتمال زیاد یک ایراد الکتریکی یا اتصال کوتاه باعث ایجاد مشکل شده است که نیاز به تعمیر برق دارد و اگر آن را برطرف نکنید ، ممکن است در نهایت آسیب بیشتری به وسیله نقلیه خود وارد کنید.

 

همچنین بخوانید: نحوه تعمیر تلفن های هوشمند ، تعویض باتری موبایل موتورولا ، آموزش تعمیرات لپ تاپ

 

بوی پلاستیک یا عایق برق را می سوزانید


اگر با هر یک از مشکلات بالا روبرو هستید و بوی سوختن پلاستیک یا عایق الکتریکی را احساس می کنید ، باید بلافاصله رانندگی با ماشین خود را متوقف کنید. این یک علامت مطمئن از سوunction عملکرد برق یا اتصال کوتاه است ، به خصوص اگر در کنار چراغ های کم نور ، فیوزهای منفجر شده و لنگ زدن یا استارت اتومبیل شما ایجاد شود.

اتومبیل خود را برای تشخیص و تعمیر به ایستگاه خدمات برق اتومبیل برسانید. از رانندگی اجتناب کنید ، زیرا ممکن است به وسیله نقلیه خود آسیب بیشتری وارد کنید و در نتیجه هزینه های تعمیر بیشتری داشته باشید.

https://stonumautomotive.com/top-methods-for-diagnosing-car-problems/

 

  • mi ilkhani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی