khashmohayahoo

لباس ها از چه چیزی ساخته می شوند

mi ilkhani | چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

لباس های ما از چه ساخته شده است؟

امروزه لباس ها از طیف گسترده ای از مواد مختلف ساخته می شوند. مواد سنتی مانند پنبه ، کتان و چرم هنوز از گیاهان و حیوانات گرفته می شوند. اما بیشتر لباس ها به احتمال زیاد از مواد و مواد شیمیایی حاصل از نفت خام مبتنی بر سوخت فسیلی ساخته می شوند. انواع مختلف لباس وجود دارد.

نه نوع اصلی از مواد اولیه که امروزه در لباس استفاده می شود وجود دارد.

بیشتر بخوانید: لباس اندام گلابی


مواد مصنوعی

منبع الیاف و پارچه های مصنوعی نفت خام سوخت فسیلی است. تخمین زده می شود که 65٪ از کل الیاف بکار رفته در صنعت مد از یک ماده مصنوعی ساخته شده - عمدتا پلی استر ، بلکه نایلون ، اکریلیک ، پلی پروپیلن و الاستان 1. پیش بینی می شود تقریباً 98٪ از رشد فیبرهای بعدی در الیاف مصنوعی باشد که 95٪ آن انتظار می رود پلی استر 2 باشند. لباس خانمها در ایران نیز از مواد متنوعی ساخته می شود.

پنبه

یکی از قدیمی ترین الیاف استفاده شده و مهمترین محصول غیر غذایی در دنیا پنبه است. در حال حاضر ، پنبه حدود 21٪ از کل استفاده از فیبر در سطح جهان - حدود 21 میلیون تن 3 - اما سهم آن از بازار به دلیل رقابت با گزینه های مصنوعی در حال کاهش است. تولید پنبه به ویژه برای کشاورزان در کشورهای کم درآمد ، جایی که تقریباً 350 میلیون نفر در کشت و فرآوری آن دخیل هستند ، بسیار مهم است. همچنین مطلب لباس مناسب اندام سیبی شکل را بخوانید.

الیاف سلولزی / ویسکوز

این مواد با استخراج سلولز از یک منبع طبیعی (مانند بامبو یا درختان) آغاز می شوند که سپس با استفاده از یک فرآیند مشابه با ساخت پلی استر ، به فیبر تبدیل می شوند. رایج ترین پارچه سلولزی ویسکوز است که به دلیل خصوصیات ابریشمی خود دارای امتیاز است (ریون ، اولین نوع پارچه ویسکوز اختراع شده ، برای تقلید ابریشم ایجاد شده است). هر ساله حدود 6 میلیون تن فیبر سلولزی برای بازار نساجی تولید می شود و ارزش آن در حدود 9.1 میلیارد دلار است. پیش بینی می شود این سهم حدود 8٪ در سال تا سال 2025 رشد یابد. مراکز عمده پردازش سلولز شامل چین ، ژاپن ، کره جنوبی ، پاکستان ، تایوان و اندونزی 5 هستند.

https://www.commonobjective.co/article/what-are-our-clothes-made-from

  • mi ilkhani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی