khashmohayahoo

انواع کیمونوی ژاپنی

mi ilkhani | چهارشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

شیروموکو کیمونو (shiromuku kimono)

این سبک معمولی زنان ژاپنی به نام shiromuku است. این لباس سنتی ژاپنی برای مراسم عروسی است. در حال حاضر ، این کیمونو خالص سفید نمادی از مراسم عروسی به سبک سنتی شینتو است. شیروموکو و کل مجموعه عروس با این کیمونو لباس عروس پوشیده است ، از لباس بیرونی او ، اویکایک ، گرفته تا کیمونو پوشیده از جامه ، kakeshita ، که در پارچه های غنی مانند ابریشم یا ساتن ایجاد می شود و اغلب شامل گلدوزی های پیچیده است. کیمونو نمی تواند لباس مناسب اندانم سیبی شکل باشد.

ایروموجی کیمونو

Iromuji (تقریباً "رنگ ساده") یک لباس ژاپنی سنتی با کیمونو تک رنگ و بدون الگوی رنگ شده است ، و یا به طور کلی الگوهای تک رنگ است. از طرف دیگر ، این ممکن است دارای الگوهای بافته شده باشد. درواقع می تواند ساده باشد یا دارای الگوهای شبیه به خاصیت لکه دار (در پارچه ای به نام rinzu) باشد ، اما هیچ نقوش رنگی وجود ندارد. از راه دور ، iromuji همیشه جامد به نظر می رسد. این زنان توسط زنان متاهل و مجرد پوشیده می شوند و به جز سفید یا سیاه می توانند رنگی داشته باشند - از آنجا که کیمونوی ساده سفید یا سیاه دارای مفهوم دیگری است- در این زمینه می توان با تعداد متنوعی از هلالهای خانوادگی (کامون) ، عناصر مهم دیگری را یافت. تشریفات کیمونو بدون قله بسیار غیررسمی است ، در حالی که یک کیمونو با 5 هلال دارای سطح بالاتری از رسمیت است. ایرموجی نمی تواند از هیچ قله تا یک ، سه یا پنج قشر کامل برسد ، اما معمولاً دارای یک تاج (ایده آل برای مراسم چای) یا 3 قشر کاملاً رسمی است. امروزه ژاپنی ها انواع مختلف لباس می پوشند.

بیشتر بخوانید: ملزومات لباس کودک ، لباس ها از چه چیزی ساخته می شوند ،  لباس اندام گلابی شکل

Furisode kimono

Furisode یکی از لباس های سنتی ژاپنی است و برای خانم های جوان کیمونو بسیار شیک است ، که به طور کلی در مهمانی های Coming of Age یا جشنواره های خاصی که دختران برای نمایش از آن استفاده می کنند پوشیده است. تنها دلیل عدم رعایت تشریفات این است که ، هم در ژاپن و هم در ایالات متحده ، دختران می توانند حتی برای مناسبت های نیمه رسمی به لباس شبانه لباس بپوشند و این بسیار زیبا است ، نه این که نادرست باشد برای خانم های مسن تر. . دارای آستین های بلند و جارو و الگوهای پیچیده و پیچیده ای است که بدون شکستگی ، پشت و روی قسمت پشتی آستین ها وجود دارد. در اطراف بدن و در قسمت جلویی و روی جبهه آستین. عموماً در طرح هایشان همه فصلی است ، زیرا تنها پس از چنین سرمایه گذاری در طراحی و مواد معقول است. این قسمت از پارچه ابریشمی بسیار ریز و به رنگ روشن ساخته شده است و معمولاً والدین برای دخترانشان اجاره داده می شوند یا خریداری می کنند تا هنگام جشن روز آمدن سالی که آنها به نوبت خود می پوشند ، بپوشند. مجرد و یک فرد بالغ قانونی ، و در نتیجه در دسترس ازدواج است. به این معنا ، ممکن است یک جبهه فروشی به لباس های رسمی پوشیده شده توسط debutantes در غرب تشبیه شود. گاهی لباس خانمها در ایران به شکل کیمونو دوخته می شود.

هومونگی کیمونو

Houmongi کیمونو بسیار پر لباس است که در مجالس رسمی ، کنسرت های رسمی و غیره پوشیده شده است. پایه ممکن است هر رنگی داشته باشد ، و ممکن است الگوهای بافته شده در همه جا داشته باشد. به دور هر دو طرف یا نیمه سمت چپ سجاف و در قسمت جلوی یک آستین و پشت دیگر طراحی شده است. نکته ی مشخص این است که این الگو بدون شکسته شدن در لایه های لبه دار و شانه حرکت خواهد کرد ، در یک طرح متوالی رنگ آمیزی شده و یا رنگ آمیزی شده است که سپس با لبه های همسان شده دوخته شده است. آستین ها ممکن است طولانی یا کوتاه باشند. پس زمینه می تواند به هر رنگی (از جمله سیاه و سفید) باشد و طرح به گونه ای رنگ شود که هنگام دوختن کیمونو به یکدیگر ، به آرامی از درزها امتداد یابد و طرحی ناگسستنی ایجاد کند. این سنتی به عنوان "بازدید از کیمونو" در نظر گرفته می شود. سطح رسمی بودن آن باعث می شود آن را در مجالس و پذیرایی ها ، رفتن به چای ، شرکت در یک مراسم فارغ التحصیلی ، تئاتر یا کنسرت یا یک نمایشگاه موزه مناسب کند. ممکن است در بعضی موارد برای رفتن به ناهار بسیار رسمی تلقی شود و برای کارهای زیرکانه تر مانند خرید ، مسافرت یا تمرین هنرهای سنتی مانند ikebana و رقص خیلی فانتزی تلقی می شود. گردنبند مناسب برای انواع لباس در ژاپن استفاده می شود.

https://kyotokimono-rental.com/en/column/traditional-japanese-clothing.html

  • mi ilkhani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی