khashmohayahoo

تاریخچه لباس سنتی هند

mi ilkhani | يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

تاریخچه لباس سنتی هند


لباس هندی مدتی است در حال تحول است. در حقیقت ، اولین مدرک مربوط به نخ ریسی و در حال خشک شدن پارچه نخی حدود 7000 سال به تمدن باستانی دره ایندوس باز می گردد. با گذشت سالها ، ساکنان این کشور سرنخ هایی از آداب و رسوم هند ، فرهنگ و مد را از طریق سگهای حماسی مانند Mahabharata و مجسمه های سنگی با شکوه از جمله غارهای معروف الورا به جا گذاشتند. در واقع ، لباس به همان اندازه بخشی از تاریخ هند است که غذا و دین (یا حتی کریکت!). انواع مختلف لباس در هند وجود دارد.
از زمان آغاز این کارها ، شبه قاره مجموعه ای از لباس های ریز بافته را تولید کرده است که دارای سبک های مشخصی برای مردان و زنان است. جنس و جغرافیا به کنار ، این کلاس و کاست است که به سخت ترین لباس هندی را تعریف می کند. قسمتهای بالای جامعه همچنان به تزئینات زینتی طلایی و نخهای ریز مانند مونین ادامه می دهند ، در حالی که آنهایی که در پایین هستند مجبور می شوند به طرز چشمگیری اصلاح شوند.
با گذشت زمان ، تأثیرات بیرونی مانند تجارت از طریق جاده ابریشم ، استعمار انگلیس و همگن سازی از غرب از شیوع لباس سنتی در هند کاسته شده است. با این وجود ، سنت های باستانی در سراسر کشور قوی است ، و - حتی امروز - هنوز هم دیده می شود که می تواند بدنهای ساکنان سنتی مفتخر خود را آراسته کند. همچنین بخوانید: لباس ها از چه چیزی ساخته می شوند

لباس زنانه هندی

زنان هندی با لباس متوسط ​​و رنگی لباس می پوشند و بسیار مراقب هستند که هر چقدر هم که آب و هوا مرطوب باشد پوست زیادی در معرض دید خود قرار ندهید.

 

1- ساری (سارای)

پرمخاطب ترین قطعه لباس زنانه هندی یک ساری کلاسیک و رنگارنگ است. در واقع ، تنوع منطقه ای از لباس آرکتیپال در تمام گوشه های شبه قاره یافت می شود. اگرچه ممکن است شبیه لباس باشد ، ساری در حقیقت یک تکه پارچه بلند است - از 13 تا 30 فوت - که به طور زیبایی به دور بدن زن پیچیده شده است. بیشتر افراد از کمر شروع می کنند و در اطراف شانه ها به پایان می رسند تا قسمت میانی را در معرض دید بگذارند ، اگرچه هر منطقه سبک بسته بندی کمی متفاوت دارد. مناسبت های خاص مانند عروسی ها ، سایه روشن تر صورتی یا قرمز ساری را ضمانت می کند. این لباس مناسب اندام سیبی شکل نیز می باشد.

2- Mundum Neriyathum

شکل اصلی باستانی ساری ، Mundum Neriyathum است ، طراحی مشابه که فقط برای پوشاندن پاها در نظر گرفته شده بود. هنوز در حال استفاده است ، Mundum Neriyathum از ایالت گرم و مرطوب کرالا می آید که در آن زنان تا زمان ورود مسلمانان از خاورمیانه زندگی خود را تا سرحد می گذرانند. این روزها ، البته یک توپ سبک وزن در بالا پوشیده شده است. استفاده از گردنبند مناسب برای انواع لباس هندی رایج است. ساری شبیه لباس خانمها در ایران می باشد.

فرهنگ اصیل هند را تجربه کنید ، بسته های مسافرتی هندوستان را هم اکنون برنامه ریزی کنید!

 

3- سالووار کامز

 

مورد مشهور دیگر درخواست بانوان هندی ، سلور کومیز است. اگرچه در نگاه اول ممکن است شبیه به ساری باشد ، اما لباس بسیار متفاوت است. به جای پارچه پیچیده ، یک مجموعه لباس کامل است. لباس شامل شلوارهای شلوار گشاد سالووار است که در اطراف مچ پا سفت تر می شود ، و همچنین kameez ، یک ترنس تزئینی کاملاً پیچیده است. برای پایان دادن به نگاه ، بسیاری از خانمها ترجیح می دهند دوپاتا یا عودانی را اضافه کنند ، یک نوع بی نظیر حجاب که سر و شانه آنها را می پوشاند.

 

Salwaar Kameez در شمال غربی هند ، به ویژه استانهای پنجابی و هیماچال پرادش سرچشمه گرفت. این روزها ، با این حال ، لباس های مد روز تقریبا در هر نقطه از کشور یافت می شود و به طور فزاینده ای با ستارگان فیلم بالیوود رواج پیدا می کند.

لباس مخصوص هندی خود را بگیرید و تورهای گروهی هندوستان را هم اکنون برنامه ریزی کنید!

لباس مردانه هند


لباس های سنتی مردان در هند اغلب متناسب با آب و هوا سازگار است. از دیدن نرها که به نظر می رسد دامن زده ، تعجب نکنید.

1- ذوتی

تعداد کمی از لباس های هندی به اندازه dhoti بسیار رایج است. با توجه به لباس ملی هند ، عملی بودن آن به سرعت باعث شده است تا لباس رسمی غیررسمی روستاهای بیشمار این کشور بدل شود. slickers های شهری گاهی اوقات به لباس سفید پوشیده شده علاقه دارند ، که شامل یک پیراهن آستین بلند در بالا و یک سارونگ بسته به دور کمر است.

مهمتر از همه ، طراحی کارآمد انرژی در مناطق گرمتر مورد تأثیر قرار گرفته است زیرا باعث تسکین قابل توجهی از آفتاب نیمه شب می شود. سایر رنگ ها و ترکیب ها معمولاً در مراسم ها و مناسبت های خاص پوشیده می شوند.

در یک تجربه فراموش نشدنی از هند بازدید کنید و تورهای مجلل هند خود را هم اکنون برنامه ریزی کنید!

بیشتر بخوانید: انواع کیمونوی ژاپنی ، لباس اندام گلابی شکل ، ملزومات لباس کودک

2- ژاکت نهرو

به همان اندازه لباس های هندی که الگوی هندی است ، این سبک های عجیب و غریب به ندرت راه خود را در کمد های خارج از کشور می یابند. یک استثنا ، کت Nehru است ، یک جلیقه باریک و مناسب که تا حدودی شبیه لباس های اجرایی غرب است. پس از تبدیل شدن به جزء لباس رسمی مردان هندی در دهه 40 ، سرانجام شروع به جلب توجه علاقه مندان به خارج از کشور کرد.

پس از بازگشت بیتلز در بازگشت از تعطیلات خلاقانه و مراقبه در ریشیش ، در اوج حرفه خود ، پذیرش بین المللی به اوج تب رسید. نهرو از زمان میمون ها و افراد شرور در جیمز باند بر همه مشاهده شده است.

 

https://www.memphistours.com/blog/how-to-dress-like-indian

  • mi ilkhani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی