khashmohayahoo

انواع مختلف لباس در هند

mi ilkhani | دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

در ایالات متحده ، معمولاً یک کلمه وجود دارد که تعداد زیادی از افراد غیر هندی برای توصیف بیشتر لباس های هندی از آن استفاده می کنند: ساری. اما این تنها یکی از بسیاری از لباس های سنتی است که در بین زنان جنوب آسیا محبوبیت زیادی دارد. انواع مختلف لباس در هندوستان وجود دارد.

در زیر راهنمای برخی از رایج ترین لباس های هندی آمده است:

ساری

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ساری در جهان بسیار محبوب است. برای یک چیز ، تسلط بر این یک کلمه بسیار ساده تر از "lehenga" یا "salwar kameez" است.

ساریس همچنین مجلل ترین لباس زنانه در هند است. مکتی خیر ، استادیار مدیریت امور بازرگانی در دانشکده بازرگانی هاروارد ، می گوید که آنها لباس مورد علاقه سیاستمداران و دیپلمات ها برای سفر در غرب هستند. خیر در مورد تحول صنعت مد هند نوشت. (افشای کامل — او همچنین با سمیر پاتیل ، بنیانگذار Scroll.in شریک کوارتز هند ازدواج کرده است.) برخی لباس خانمها در ایران کمی شبیه ساری است.

به عنوان مثال ، نخست وزیر زن هند ، ایندیرا گاندی ، ساری را برای بازدید با رئیس جمهور ریچارد نیکسون به کاخ سفید پوشید.
عکس AP / مواد ریاست جمهوری ریچارد نیکسون
ایندیرا گاندی در دیدار سال 1971 کاخ سفید با رئیس جمهور ریچارد نیکسون ساری پوشید.

طراحان غربی مانند والنتینو و اخیراً هرمس نیز دست خود را با الهام از ساری امتحان کرده اند و باعث محبوبیت بیشتر این نام شده اند.
زنان باچان سارای خود را متداول ترین روش می بندند. گردنبند مناسب برای انواع لباس در هند استفاده می شود.

تقریباً هر ایالت هند سبک و سیاق مخصوص خود را در پارچه کردن و تزئین لباس دارد. متداول ترین روش این است که یک انتهای ساری را درون گلدان (لغز دامن) بپیچانید ، آن را دور کمر بپیچانید و انتهای دیگر را به صورت مورب روی یک شانه بکشید.

سالوار کامز

اما در حالی که ساری ها نقش مهمی در هویت هندی ایفا می کنند - هنوز هم توسط بسیاری از خانم ها به صورت روزمره و رسمی انجام می شوند - اما بسیاری از لباس های محلی دیگر که زنان می پوشند ، چه در شرایط گاه به گاه و چه تشریفات.

بیشتر بخوانید: لباس بدن گلابی شکل ، لباس ها از چه چیزی ساخته می شوند ، ملزومات لباس کودک

مانند salwar kameez — salwar نوع شلوار شلوار است و kameez پیراهن آن است:

زنان هندی در شمال شهر چاندیگار ، که بسیاری از آنها در لباس salwar kameez هستند ، در صف آرای خود ایستاده اند.

خیر می گوید ، ساری ها برای پوشیدن روزمره در جنوب کشور رواج دارند ، در حالی که سالار کامهز در شمال بیشتر است.

او می افزاید ، آنقدر سبک های مختلف لباس روزمره وجود دارد که تقریباً غیرممکن است بدانید که چه چیزی مرسوم ، مد روز است. "در اینجا [در آمریکا] می بینید که اکنون شلوار جین لاغر است." در حالی که در هندوستان همیشه سبک های مختلفی وجود دارد ، و به طور سنتی زنان پارچه ای را انتخاب می کردند و یک خیاط خیاطی می پوشند و لباس های خود را می پوشانند و از طرح های مناسب و طراحی های منحصر به فردی استفاده می کردند. همچنین بخوانید: انواع کیمونوی ژاپنی

لئنگا

با این حال ، به طور فزاینده ، زنان هندوستان - به ویژه طبقه متوسط ​​و بالا - طراحان غربی را برای پوشیدن روزمره و دفتر می پوشند. اما ، خیر می گوید: "من فکر می کنم مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد هرگز برای من مناسب نخواهد بود که با یک لباس شانل به عروسی هندی بروم."

لباس عروسی سنتی برای بیشتر طراحان هندی نان و کره است. در حالی که ساری در میان عروس ها (و مهمانان عروسی) در هند محبوب ترین جاودان باقی مانده است ، گزینه های بسیاری دیگر برای انتخاب وجود دارد.

در تاریخچه لباس سنتی هند ، شمال هند تغییر لباس عروسی از ساری ها گرفته تا لنگه ها رخ داده است که دامن ها و دامن های بلند و آراسته به زیبایی با قلاب یا روسری وجود دارد که به روش های مختلفی قابل پارچه کردن است. آنها راحت تر از ساری ها هستند ، زیرا پارچه های شل و پارچه ای کمتری وجود دارد.
AP Photo / Ajit Solanki
هفته ای جواهرات و مد هندوستان ، یک گل لنگه صورتی است.

Lehengas در دهه 1980 توسط طراحان برجسته هندی مانند روهیت بال و تارون تاهلیانی رواج پیدا کرد. خیر می گوید ، طراحان این کار را آسان تر می کردند تا هنگام کار روی لژنها ، علامت بگذارند زیرا آنها می توانند با طراحی آزمایش کنند. اکنون طراحان به حدی رسیده اند که می توانند با ساریس couture و همچنین lehengas آزمایش کنند ، حتی آنها را با عناصر غربی بیشتری مانند چکمه جفت می کنند.
شراره و انارکالی

زنان نیز به مناسبت های رسمی ، تنوع سالار کامز را می پوشند. به عنوان مثال ، یک شلوار شارارا نوعی شبیه به زنگ لباس هندی است ، که به طور چشمگیری بالای زانو شعله می زند.
عکس عکس / رفیق مقبو
به آن سبک شلوار شارارا گفته می شود.

به سبک آنارکالی وجود دارد ، که پیراهنی بلند است که بیرون می آید (عالی برای چرخیدن در اطراف) ، که معمولاً با یک چویدار در زیر پوشیده می شود. چریدر از سالوار سفت تر است ، و دسته های آن در مچ پا قرار دارد.
 

در این فصل ، طراحان واقعاً درگیر پوشیدن لباس های سنتی هندی هستند. — تارون تاهلیانی به عنوان بخشی از مجموعه آثار او ، dhotis را نشان می دهد.

https://qz.com/india/331756/memo-to-the-world-not-every-indian-outfit-is-a-sari/

  • mi ilkhani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی