khashmohayahoo

لباس سنتی عربی

mi ilkhani | شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

هر زمان که موضوع لباس های سنتی در امارات متحده عربی شکسته شود ، ابهاماتی وجود دارد. غیر از پیروان اسلام ، خیلی ها از سبک عربی لباس های معمولی برای فرهنگ مسلمانان آگاهی ندارند. به استثنای دبی ، امارات باقیمانده در امارات با توجه به سبک لباس پوشیدن ، طرفداری از "فروتنی" محافظه کار هستند و تا حدودی آنچه را که در متون اسلامی آمده است به شدت پذیرفته اند.

دبی بسیاری از گردشگران و مهاجران خارجی را به خود جذب می کند ، از این رو کد لباس ملایم تر است. اگرچه انواع مختلف لباس به سبک غربی مانند تی شرت ، دامن بلند و شلوار مجاز است ، اما از زنان انتظار می رود که پوست خود را پوشانده و ترغیب کنند. به طور خلاصه ، هر چیزی و همه چیز ادامه می یابد تا زمانی که به یاد داشته باشید که در یک امارات مترقی و در عین حال اسلامی قرار دارید. ملزومات لباس کودک در کشورهای عربی تنوع زیادی ندارد.

لباس اسلامی / سنتی مطابق آنچه در طول روز ، شب و به مناسبت های مذهبی پوشیده می شود ، طراحی شده است. این لباس ها برای انطباق با آب و هوای گرم محلی و اعتقادات مذهبی منطقه طراحی شده اند. در زیر لیستی از لباس های سنتی که زنان و مردان در امارات متحده عربی پوشیده اند:

آبایا: آبایا یک لباس بلند زیبا است که توسط زنان در امارات متحده عربی پوشیده شده و لباس ملی آنها است. به طور سنتی به رنگ سیاه ، تمام بدن را به جز صورت ، پا و دست می پوشاند. برخی از خانمها برای پوشاندن صورت و دستها ترجیح می دهند آن را با نیکب و گافاز ترکیب کنند. لباس خانمها در ایران نیز شبیه ابایاست. انواع کیمونوی ژاپنی نیز بلند می باشد.

غروه: روسری معمولی که توسط مردان پوشیده می شود ، غروب نیز در دیگر کشورهای عربی با نام کففیه / کرفیه یا سماق شناخته می شود. به طور معمول از یک پارچه مربع پنبه در الگوهای شطرنجی ساخته می شود ، در سبک های مختلف بر روی سر خسته می شود. این روسری ها در آب و هوای خشک از محافظت در برابر گرد و غبار و اشعه های شدید خورشید محافظت می کنند.

بیشتر بخوانید: لباس اندام گلابی شکل ، لباس مناسب اندام سیبی شکل ، لباسها از چه چیزی ساخته می شوند ،

 

Agal: Agal ، یک اگال ، مثالی یا ایگال نیز نامیده می شود ، نوار سیاه است که محکم در اطراف غوره محکم می شود تا آن را در جای خود نگه دارد. معمولاً به رنگ مشکی ، این روزها مردها در حال از دست دادن برجستگی خود هستند و مردان جوانی که گوترا را به روشهای مختلفی می پوشانند. گردنبند مناسب برای انواع لباس در کشورهای عربی استفاده می شود

Burqa: Burqa یا   burqua یک لباس بیرونی است که برای پوشاندن بدن زن برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض پوست در معرض دید عموم قرار دارد. هنگام بازگشت زن به خانه و یا در تنها شرکت اعضای خانواده وی ، Burqa برداشته می شود. این لباس روزانه پوشیده می شود و در بین نسل های قدیمی زنان عرب رایج است. پیش از سفر به کشورهای عربی راهنمای انتخاب لباس گرم را بخوانید.

کاندورا: همچنین به عنوان آب ماسوره ، توب و یا ظرف شستشو شناخته می شود ، کاندورا یک جامه بلند مچ پا و شل مناسب برای مردان است که معمولاً به رنگ سفید است. در زمستان ، کاندورا در یک چلپ چلوپ از سایه های تیره تر موجود است. طول لباس با وضعیت شخص با ثروتمندان و سلطنتی که در لباسهای بلند دیده می شود ، ارتباط دارد. طول های کوتاه نماد فروتنی است و توسط اعراب عادی پوشیده می شود.

Gishwa: زنان امارات متحده عربی به طور سنتی از Gishwa استفاده می کنند ، که یک حجاب نازک است که صورت را پوشانده و باعث می شود آنها به منظور حفظ تواضع قابل تشخیص نباشند. با این حال ، به اندازه کافی خوب است که پوشنده می تواند از آن دیدن کند.

غفیه: غفیه ظاهری شبیه کلاه دعای مسلمان است که در زیر روسری غوره توسط مردان عرب پوشیده شده است. آنها به طور معمول در معرض دوزی هستند و با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند ، زیرا توسط غوره پوشانده شده است.

 

  • mi ilkhani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی